Saturday 21 March 2015

konvoi kenduri


hari ini kenduri bekas housemate abang z0.. kebetulan most of housemate beliau bekerja di upsi.. kawan baek eL.. si eyla now bekerja di upsi juga.. satu bangunan dengan kawan yang kahwin ni.. jadinya weols plan nak ke majlis kawan ni tadi sama2..

tapi disebabkan eL ada kelas hari sabtu.. jadi terpaksa lah gerak lewat sikit.. kebetulan lah pulak.. ada kawan yang sama2 kerja di upsi nak follow juga.. sebabnya housemate abang z0 yang sorang ni sekampung dengan kawan yang kawen tadi.. jadi dia tahu rumahnya di mana.. kalau nk cerita relation antara kawan itu dan kawan ini memang xsudah.. tapi alkisahnya.. eL kenal lah dengan mereka2.. 
sesampai di kenduri berjumpa lah pulak kami dengan staff2 yang lain.. honestly eL banyak diam jelah.. sebab tak kenal sangat kan.. dah tu pulak dorang kalau berjumpa gosip cerita opis dan staff.. huhu..

lepas puas makan2 dan berborak2.. kami bergambar.. dan berkonvoi lah jalan2 dari satu lokasi ke satu lokasi.. memang macam jalan-jalan cari makan.. hehehh.. ikotkan eL masih kenyang taw.. tapi sebab mak buyung ni mengidam nak makan kat kuala sepetang.. kami ramai2 singgah lah ke sana makan2 lepas singgah sekejap di rumah makcik kawan abang z0 yang sekampung dengan pengantin tadi.. senak nya perut jangan cakap lah.. tersangat2 senak..


eL ingatkan lepas makan2 tu masing2 nak bawak diri .. eL kan ada ajak abang z0 lepak taman tasik.. jadi tak sangka pulak masing2 semua nak pergi jugak.. jadi ramai2 lah berkonvoii ke sana.. haih.. jeles pulak tengok kawan yang dah kahwin ni pegang2 tangan.. kena pulak dah ada isi dalam perut tu.. sabarlah hati.. sabar.. akan tiba saatnya kau merasai semua itu..

lama jugak kami lepak2 di bawah pondok.. sambil abang z0 buat lawak2 bodo alah dia.. tapi semua ketawa terbahak2.. tak kaver punya.. hak3.. such a nice moment.. after that kitorang decide nak balek.. tapi sempat singgah solat dan makan2 sikit di rNr tapah kalau tak salah.. sudahnya malam jugak sampai rumah.. adehh..

written by AiLee


No comments: